Žatecký Světlý Ležák - piwo, które stało się sztuką
Chmiel "wyrasta" ze ściany budynku
Pierwszym sekretnym elementem projektu są ogromne instalacje roślinne przymocowane do ściany.
Instalacje te zostały stworzone w studio w Warszawie ze sztucznych kwiatów. Następnie przywiezione na miejsce malowania i zawieszone na specjalnych drabinkach. Wyzwaniem było wniesienie ich po rusztowaniach. W video „Sekrety najlepszych murali! Žatecký Světlý Ležák” możecie zobaczyć, jakie sposoby wymyślili monterzy.
Chmiel, który zdaje się wyrastać prosto ze ściany, dodaje muralowi głębokości i trójwymiarowości.
„Chcieliśmy, aby nasze murale były czymś więcej niż tylko płaskim obrazem. Dzięki instalacjom roślinnym malowidło staje się bardziej dynamiczne,” opowiada Lidia Dębska, która koordynuje ten projekt z ramienia Grupy RW.
obejrzyj video
Blask w nocnej aurze
Kiedy zapada zmrok, murale zaczynają żyć własnym życiem. Większość murali jest oświetlona i doskonale widoczna także nocą. Jest jednak sekretny trik, który sprawia, że najważniejsze elementy muralu mogą być nocą jeszcze bardziej widoczne.
Ten sekretny trik, to niepozorne, ale niezwykle przenikliwe taśmy LED. W projekcie Calsberg Polska, który jest właścicielem marki Žatecký Světlý Ležák taśmy zostały przymocowane na obrysach kufla piwa, a także na nazwie „Žatecký”.
Subtelne oświetlenie przyciąga uwagę przechodniów i kierowców.
„Oświetlenie LED to nasz sposób na to, aby murale były jeszcze bardziej atrakcyjne. Ale to też sposób na to, żeby traktować projekt w niezwykle kreatywny sposób,” mówi koordynatorka projektu, Lidia Dębska.
MalujemyMurale.pl — mamy swoje ściany w całej Polsce i dedykowanych malarzy
Mural wykonała Grupa RW – MalujemyMurale.pl.
„Dla nas mural to nie tylko obraz, ale przede wszystkim przestrzeń do eksperymentów. Dzięki innowacjom, takim jak instalacje roślinne czy oświetlenie LED, możemy tworzyć dzieła, które naprawdę wyróżniają się w miejskiej dżungli. Tworzenie murali jest to więc nie tylko malowanie, ale przede wszystkim pasja do tworzenia niezwykłych przestrzeni, które zmieniają oblicze miast i stają się ich nieodłącznym elementem,” dodaje Lidia Dębska.
Reklama, która zżywa się z miastem
Grupa RW nie ogranicza się tylko do murali. W naszej ofercie znajduje się aż 11 różnych nośników reklamowych. Ale murale mają dla nich specjalne miejsce.
„Murale to nie tylko kolorowe obrazy na ścianach. To opowieść, która żyje i oddziałuje na przechodniów, zmieniając przestrzeń miejską i dodając jej charakteru. To połączenie sztuki z reklamą. Dzięki temu marki mogą wyróżnić się w przestrzeni miejskiej i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców,” dodaje Lidia Dębska, koordynująca kampanię dla Carlsberg Polska.